субота, 16. децембар 2017.

ZRNCA


Pitala si me kakav savet imam da ti dam, u trenutku kada me to pitaš tebi je 23., meni je 50. godina. Sutradan si otišla svojim putem, bilo mi je teško kao nikada do tog dana, ne bih želeo da mi se to ponovi.

I sada ričem kada se setim kako mi mojim omiljenim glasom sopštavaš da dalje možeš sama.

Pre svega, ništa ne brini, sve će biti dobro. Ti si dobra i puna dobrote. Dobrota je seme novog sveta.
Dobronamernost je moja religija, ja verujem u ljudsku dobrotu, znam da je ljubav rešenje. Budi dobronamerna i ne odustaj od ljubavi, i sve će biti u najboljem redu.
Ljubav je esencijalna vrlina i vrednost Univerzuma. Bez nje ne mogu postojati ni druge univerzalne vrednosti. Ne možemo biti zdravi i razvijati se u zdrava ljudska Bića bez ljubavi.

Jedina dužnost čoveka je da bude dobar. Dužni smo da pomažemo a ne samo da mislimo o svom spasenju. To se zove plemenitost.
Ne dozvoli da ti srce otvrdne. Razvijaj empatiju, deluj za opšte dobro, budi brižna, poklanjaj i pomaži drugima.
Biti je preče od imati.

Dobri ljudi su hrabri. Dobro ne sme da uzmiče pred zlom.
Ne čini ništa po cenu odricanja od dobrote. Nema kompromisa sa zlom. Nema mirenja sa zlom i zločincima. Nema glasanja za manje zlo, davanja pristanka i legitimiteta zlu.

Prekini svaku poslušnost. Nisi dužna da trpiš ničije budalaštine. Nikome ne dozvoli da upravlja tvojim životom.

Ne živi tuđim životom, uživaj u svome.

Budi iskrena. Iskreni ljudi nikada nisu u dilemi. Istina je najbolja determinanta.

Najstrožija budi prema sebi.

Ne povređuj tuđa osećanja, nikada to ne čini s namerom.

Ne oklevaj da priznaš grešku, da se izviniš, da se zahvališ i oprostiš.

Ne gradi svoju sreću na tuđoj nesreći.
U stremljenju je lepota života. Sreća i vrhunska zadovoljstva se javljaju povremeno i kratkotrajni su doživljaji.
Nema sreće bez prihvatanja sopstvene prirode, svih slabosti i mana. Znam mnoge ljude koji su sami sebi najveća prepreka, nezadovoljni su jer trava nije plava a nebo zeleno. Ne budi jedna od njih. Živi i radi na svoj način.
Kada si sama sebi problem, sve ostalo je problem.
Problemski odnosi, u suštini, su projekcija našeg nezadovoljstva sobom.
Postavljaj visoke intelektualne i duhovne zahteve. Bez težnji, ljudi se prepuste navikama, ubrzo ih obuzme praznina, i počnu voditi glupav život. Prazan i besmislen.
Budi proaktivna, ne čekaj da se problemi reše sami od sebe. Sama stvaraj svoje životne prilike. Kreiraj okolnosti.
Mi smo projekt koji nameravamo postati, ne ono što smo bili i što je prošlo, svrha našeg života je u tome da postanemo najbolji mogući Mi.

Ne zadužuj se.

Kada ti se čini da nešto radiš protiv svoje volje i svojih principa, prvo se preispitaj i sagledaj da li tim postupcima činiš neko dobro. Na primer, kada me moj prijatelj vernik pozove na krsnu slavu, ja se rado odazovem stavljajući naše prijateljstvo ispred svoga ateizma.
Gens una sumus ( jedan smo rod ).

Bolje biti prava osoba nego naći pravu osobu.

Naprednima u zaostaloj sredini nikada nije bilo lako.

Sredstvo i cilj su jedno. Zla sredstva ne grade ništa dobro. Ka dobru se ne ide rđavim putevima.

Nismo osuđeni jedni drugima, nagrađeni smo jedni drugima. Gradi i učvršćuj odnose. Razvijaj prosocijalne odnose, uvećavaj broj prijatelja a smanjuj broj neprijatelja. Razarajući društveni odnosi puni su kritike, prigovaranja, okrivljivanja i pritužbi, pretnji i kažnjavanja.
Ne koristi ljude kao instrumente za ostvarivanje sopstvenih ciljeva. Dobri ljudi ne mogu poželeti inferiornost drugom čoveku.
Za prijatelje biraj samoostvarene ljude. Oni nikada neće zloupotrebiti tvoju dobrotu, imati želju da te poseduju, i neće biti ljubomorni.
Samoostvaren čovek, to će za mene biti savršen zet.
Kada budeš imala dete (decu) s njim, što više pričaj s njima, razvijaj konstruktivne odnose; podupiri ih, pažljivo slušaj, poštuj i uvažavaj.
Ulaganje u decu je najsavršenije ulaganje u budućnost.
Vaspitanje i obrazovanje je najbolja i najodgovornija delatnost.

Samo napred, ne smemo biti žrtve svoje prošlosti, navika i biografije. Uvek stremi cilju i nikada ne odustaj. Postaćeš najbolja moguća Ti.

Zajebavaj se.

Нема коментара:

Постави коментар